Sütik használata

Ha leszokott a dohányzásról, meghízik

Leszoktam a dohányzásról, meg fogok hízni?

Leszoktam a dohányzásról, meg fogok hízni?

Bizonyára nagyon sok dohányos határozta már ha leszokott a dohányzásról ezzel a szlogennel a fejében, hogy leszokik a cigarettáról. Nem kevesen viszont félnek abbahagyni a dohányzást, mert rettegnek attól, hogy meghíznak utána. Mint példánk és a statisztikai adatok többsége is mutatja, különösen a nők rettennek meg a biztos hízás gondolatától a cigarettáról való leszokást követően.

Pedig a leszokás lehetséges súlygyarapodás nélkül is — csak egy kicsit oda kell figyelni rá. De minthogy a leszokás nyomán ezt a kalóriamennyiséget nem égetik el, a ha leszokott a dohányzásról visszanyeri régi állapotát.

ha leszokott a dohányzásról, meghízik

Ehhez a mérsékelt súlygyarapodáshoz azonban rendszerint hozzáadódnak további kilók, mert a volt dohányos rendszerint többet eszik a cigaretta elhagyása okozta hiányérzet kompenzálására. Mi több, a szervezet megfosztása a nikotintól általában növeli az édességek iránti vágyat is.

ha leszokott a dohányzásról, meghízik hogyan lehet kevésbé fájdalmasan leszokni a dohányzásról

Egyes felmérések szerint a dohányosok rendszerint kalóriadúsan étkeznek, jobban növelik koleszterinszintjüket, több sót, alkoholt fogyasztanak, mint mások.

Viszont általában kevesebb telítetlen zsír, rostos anyag, C- és E-vitamin valamint béta-karotin jut be a szervezetükbe.

  • A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez
  • Amikor októberben leszokni a dohányzásról
  • Az Aspirin® Protect-ről A dohányzásról le lehet szokni!

Ez pontosan a fordítottja annak a folyamatnak, ami kívánatos lenne jó egészségi állapotuk fenntartása szempontjából.

Ezért egyik fontos követelmény, hogy a volt dohányosoknak fel kell hagyniuk rossz táplálkozási szokásaikkal, káros reflexeikkel. Csökkentsük a nassolás kísértését!

Tisztítsuk meg a konyhaszekrény polcát, az íróasztal fiókját a különböző ha leszokott a dohányzásról, kekszektől, amerikai mogyorótól és más hizlaló nassolni valótól. Tegyük el a kezünk ügyéből a zsíros sajtdarabkákat, csokoládékockákat, snackeket is, ha rágyújtás helyett utánuk ha leszokott a dohányzásról nyúlni… Inkább készítsünk meghízik elé felaprózott zöldséget, gyümölcsöt.

Hogyan előzhetjük meg a hízást?

Főzzünk fűszeresebben, mint eddig! Kiváló módja annak, hogy könnyű, finom ételekkel táplálkozzunk, és ne vágyjunk a hizlaló, esetleg kevésbé ízletes fogásokból nagyobb mennyiségre. Ezért fegyverkezzünk fel sokféle fűszerrel, és ízesítsük ételeinket kedvünk szerint.

hagyja, hogy szívjon, leszokhat a dohányzásról

Használhatunk zöldfűszereket petrezselymet, kaprot stb. Szerezzünk be nikotinpótlókat!

ha leszokott a dohányzásról, meghízik

Ezek a készítmények tapaszok, rágógumik stb. Az eredmény: jobban elviseljük a cigaretta hiányát, nem rágcsálunk annyit a dohányzás helyett, így kisebb lesz a súlyfelesleg. Fotó: rf.

ha leszokott a dohányzásról, meghízik hogyan lehet könnyebben leszokni a dohányzásról terhesség alatt

Mozogjunk többet! Tartozzék közéjük a több testmozgás, válasszunk egy nekünk tetsző sportágat, vagy próbáljunk ki többfélét.

Dohányzás: miért hízunk leszokás után?

Egy kellemes testedzés során több energiát fogyasztunk, nagyobb mennyiségű kalóriát éget el a szervezetünk a hízás egyik ellenszereként.

Meghízik endorfin hormon szabadul fel szervezetünkben, amitől szintén javul a közérzetünk.

Ezt a három szót felejtsd el, ha le akarsz szokni a cigiről

Igyunk sok ásványvizet, teát! Egy bevált módszer: ahányszor csak rá akarnánk gyújtani, igyunk egy pohár ásványvizet vagy egy csésze teát segít feledtetni a vágyat. Ami pedig a kávét illeti, ne igyunk belőle két csészénél többet naponta.

Leszokni hízás nélkül

Ha eddig több kávét fogyasztottunk, helyettesítsük azt zöld teával, mert annak az íze után kevésbé kívánjuk a cigarettát. Kerüljük a kalóriadús, alkoholos italokat, hiszen azok mellé — korábbi szokás alapján — még jobban kívánjuk a cigarettát.

hogyan lehet nyugodtan leszokni a dohányzásról

Gyakrabban meghízik magunknak salátát! A kevéssé kalóriadús zöldségek-gyümölcsök antioxidánsokat juttatnak a szervezetbe, melyekre a volt dohányosoknak nagy szükségük van.

A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez

Nem magas cukortartalmú gyümölcs is mindenképp szerepeljen a reggeli és az uzsonna összeállításában, a zöldség pedig ne maradjon ki az ebédre és vacsorára tervezett menüből. Jó ötlet a citromlével és egy kis olívaolajjal ízesített nyers zöldsaláta, így egy ha leszokott a dohányzásról C-vitamin és antioxidáns beviteléről gondoskodunk egyidejűleg — fogyasszunk belőle uzsonnára is!

  • A dohányzásról való leszokás állapota romlott
  • Leszokni a dohányzást, és meghízott Allen Carr - Leszoknék a dohányzásról,de nem tudok!
  • Dohányzás: miért hízunk leszokás után? - HáziPatika

Étkezzünk több részletben! Mint fentebb már szó volt róla, el kell vetnünk azt az elképzelést, hogy rágyújtás helyett majd rágcsálni fogunk valamit, így könnyebben kibírjuk cigaretta nélkül. Az étkezések elaprózása segít betartani egy bizonyos táplálkozási ritmust és kontrollálni a kalóriabevitelt.

Forrás: Galenus.