A dohányzás hatása szervezetünkre

Hogyan lehet leszokni a dohányzás helyettesítéséről

1. Keressen indokokat!

Ezért is kell megismernie azokat a kiváltó körülményeket, amelyek a dohányzásra való késztetést kiváltják, vagy felerősítik. Sokan mondják, hogy akaraterő kell hozzá. Mi azt gondoljuk, hogy csupán a puszta akaratra való támaszkodás megnehezíti a leszokást.

Ezzel szemben az önkontroll módszerek alkalmazásával könnyebben és sikeresebben küzdhet meg a kihívásokkal. A korábban felismert dohányzást kiváltó körülményekkel való megküzdésben kreatívan alkalmazhatja ezeket a körülményeket. Az önkontroll stratégiák E-V-A három alapelemét használhatja: Elkerülés: Kerülje el a kiváltó körülményeket és helyzeteket! Csináljon valamit az adott helyzetben másképp, mint szokott!

Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás. Cikkünkben olvashat néhány tanácsot, melyek megkönnyítik búcsúját a cigarettától. Keressen indokokat!

Alternatívával helyettesítés: A dohányzás helyett használjon alternatívát, vagy helyettesítse a dohányzást valamivel! Relaxáció a cigaretta helyett Gyümölcs vagy zöldség pl. A három lehetőség mellé még egy negyediket is hozzátehetünk: Figyelje meg, hogyan működnek a stratégiái, és váltson másikra akkor, ha valamelyik nem működik. Ehhez azonban ki kell próbálni a stratégiáit. Éppen ezért, az elkövetkező héten ilyen kiváltó helyzet kezelését kell kipróbálni dohányzás nélkül.

Miért nő meg a testsúly a dohányzás abbahagyásakor?

Válasszon olyan helyzetet, amit kezelni fog! Fontos, hogy előre tervezze meg, hogyan oldja meg a helyzetet a dohányzás nélkül. Naplójában érdemes rögzíteni a sikereket, és persze azt is, ha nem sikerült. Ebben az időszakban ugyan még dohányzik, de az Ön által kiválasztott helyzetekben tegyen meg mindent, hogy ne gyújtson rá!

hogyan lehet leszokni a dohányzás helyettesítéséről

Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány javaslatot, de természetesen a saját ötletei nagyon fontosak a kiváltó körülményekkel való megküzdésben. Találkozhat, beszélgethet a nemdohányzó barátaival, munkatársaival.

20 perc múlva, miután leszokott a dohányzásról

Legyen a dohányzásról való leszokás neve aktív: biciklizhet, úszhat, hogyan lehet leszokni a dohányzás helyettesítéséről vagy lehetőségei szerint végezhet bármilyen más fizikai kativitást a cigaretta helyett. Igyon egy pohár vizet! Cigi helyett küldjön el egy emailt vagy SMS-t valakinek.

Cigi helyett Internetezhet.

fájó lábak dohányzása járás közben

Hívja fel telefonon a barátait. Gyakorolhatja a relaxációt. Gyűjtse össze a helyzetekre vonatkozó stratégiáit!

hogyan lehet leszokni a dohányzás helyettesítéséről

Kezdetben pár napig válasszon olyan helyzetet, amelyben a kitalált stratégiáit alkalmazza! Figyelje meg mennyire hatékony. Ha hatékony és megállja az adott helyzetet vagy körülményt cigaretta nélkül, akkor remek, ha nem sikerül, akkor másik stratégiát kell kidolgozni.

Pár nap múlva más-más helyzetre dolgozhat ki stratégiákat. Minden egyes kockázatos helyzet, körülmény esetében írja le az eseményt, a személyeket, akik Önnel lehetnek, valamint azt, hogy Ön mit tehet, gondolhat és érezhet ilyenkor.

Soroljon fel minden egyes esetben konkrét megküzdési stratégiákat, amelyeket használni fog annak érdekében, hogy elkerülje a dohányzást.

  1. A dohányzást kiváltó körülményekkel való megküzdés módszerei | minorg.hu
  2. Hogyan lehet leszokni a dohányzásról, ha terhes vagyok
  3. Leszokási tippek - CigiSzünet
  4. 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz
  5. Leszokási tippek 1.
  6. Daganatra utaló jelek, amikre minden nőnek figyelnie kell!
  7. Dohányzás helyett: így tud végleg megszabadulni a cigitől - EgészségKalauz
  8. A tudományos adatok szerint a férfiak átlagosan 2,8 kg-ot a nők átlagban 3,8 kg-ot hízik.

Tartsa észben! V — Változtatás: Változtasson rajta!

hogyan lehet leszokni a dohányzás helyettesítéséről

A — Alternatíva: Használjon valami mást, helyettesítse a cigarettát valamivel az adott helyzetben! Ha egy stratégia nem működött az adott helyzetben, akkor váltson hogyan lehet leszokni a dohányzás helyettesítéséről Nagy kockázatú helyzet.

miért kell leszokni a dohányzásról 35 előtt milyen drogok segíthetnek a dohányzásról való leszokásban