A dohányzásról való leszokás következtében keletkező stressz enyhítése

Stressz leszokni a dohányzásról

Hogyan szokhatunk le a dohányzásról?

Megvásárolom A dohányzásról való leszokás következtében keletkező stressz enyhítése A dohányzásról való leszokás igen komoly kihívás elé állítja azokat, akik szeretnének megszabadulni a káros szenvedélyüktől. Amennyiben úgy döntöttünk, belevágunk, jobb, ha felkészülünk rá, hogy a leszokás időszakában, igen komoly stressznek tesszük ki szervezetünket.

Címlap A dohányzás abbahagyása mentális előnyökkel járhat Köztudott, hogy a dohányzásról való leszokás számos előnnyel jár testi egészségünk szempontjából, például csökkenti a daganatos megbetegedések és a szívbetegség kockázatát. Most azonban azt is kimutatták, hogy a káros szenvedélyről való lemondás  mentális egészségünket is javíthatja.

Ha tudjuk miképpen enyhíthető, megtanulhatjuk tudatosan kezelni, befolyásolni testünkre kifejtett hatásait, könnyebben vihetjük végbe elhatározásunkat. Mit tehetünk annak érdekében, hogy csökkentsük a leszokás időszakában bennünk felgyülemlő stresszt?

A dohányzás levezeti a stresszt?

Merítsünk hozzá kellő bátorságot! Hinni a sikerben, az első lépés afelé, hogy ténylegesen le tudjunk mondani a dohányzásról. Fontos, hogy kellő optimizmussal és megfelelő kezdeti bátorsággal vágjunk bele a leszokásba.

Módosítva:

Ehhez akkor is tartsuk magunkat, ha egyszer már lemondtunk a cigarettáról, de azóta újból elkezdtük! Gondolkozzunk pozitívan!

  1. Hogyan lehet leszokni a dohányzásról a hosszú távú dohányzás után
  2. A férfiak leszoknak a dohányzásról
  3. Dohányzásról leszokni, szédülni
  4. Milyen emberek leszoktak a dohányzásról

Ha egyszer már sikerült, miért ne sikerülhetne még egyszer? Hiszen sokan vannak közöttünk olyanok, akiknek csak többszöri próbálkozásra sikerült teljesen stressz leszokni a dohányzásról a dohányzástól.

stressz leszokni a dohányzásról a dohányzás negatív hatásai

Kezdjünk tiszta lappal! Fontos, hogy minél több kötelességünket és teendőnket letudjuk, még mielőtt elkezdjük.

Amennyiben egy olyan időszakot választunk a leszokásra, amikor éppen rengeteg megoldandó problémával állunk szemben, sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy nem járunk sikerrel. Gondoljuk végig, mi az, ami további stresszt ébreszthet bennünk a közeljövőben! Számoljunk le vele! Takarítsunk, fizessük be a számlákat, intézzünk el mindent, amit Káros-e a dohányzás azonnali leállítása tudunk, hogy kizárólag csak a célunkra kelljen stressz leszokni a dohányzásról.

Összpontosítsunk a stressz leszokni a dohányzásról, figyeljük meg a stressz jeleit önmagunkon!

Szorongás és Cigaretta

A leszokásban az első pár hét lesz a legnehezebb. Ez alatt az idő alatt igyekezzünk minél inkább megkímélni magunkat azoktól az esetleges negatív hatásoktól, amelyekkel mindennapjainkban találkozhatunk. Többeket dühössé tesz, van, akit szomorúvá, kinek a feje fáj tőle, valaki pedig a gyomrában érzi a stresszt.

Minél hamarabb megtudunk szabadulni tőle, annál jobb.

Milyen káros hatásai vannak a dohányzásnak? Miért érdemes leszokni?

A fizikai tünetek enyhítésére rengeteg módszer áll rendelkezésünkre. Tegyünk olyan dolgokat, amiket szeretünk, maradjunk mozgásban, és gyakoroljuk önmagunk megnyugtatását! Mindenkinek megvan a saját kis módszere, amitől nyugodtabbnak érzi magát.

Ha véletlen még nincs, akkor ideje megtalálni. Kedvenc sorozat nézése, zenehallgatás, futás, barátokkal töltött minőségi idő, és még sorolhatnánk. Igyekezzünk minél többet megadni magunknak azokból a dolgokból, amiket szeretünk, és próbáljunk aktívak maradni ebben az időszakban! A stressz levezetésére az egyik legjobb módszer a mozgás.

stressz leszokni a dohányzásról hogyan lehet leszokni a borjú dohányzásáról

Elég egy kellemes séta, vagy egy kis szobabiciklizés is, szinte bármi, aminek érezzük a hatását. Használjunk olyan relaxáló technikákat, mint a jóga, figyeljünk a légzésünkre, találjuk meg azt, ami segít! Kössük le gondolatainkat és energiáinkat! Vessük papírra, ami éppen zavar minket, tartsuk a kapcsolatot szeretteinkkel! Egy további, stressz levezetésre alkalmas módszer például, hogy keresünk egy nyugodt helyet, stressz leszokni a dohányzásról 15 percet azzal töltünk, hogy egy papírra leírjuk mindazt, ami éppen zavar minket.

Ne olvassuk újra, ne is nézzük át, csak írjuk stressz leszokni a dohányzásról

Magyar Narancs - Sport - Leszokni a dohányzásról: Tüdőráktérítő

Ha ezzel megvagyunk, fogjuk meg a papírt és tépjük össze, dobjuk ki! Szabaduljunk meg a zavaró tényezőktől ily módon!

  • Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.
  • Ha leszokik, a szorongástól is elbúcsúzhat! - HáziPatika
  • A dohányzás nem mindenkinél csökkenti a stresszt! - EgészségKalauz
  • Ezt tanácsolja a bükki füvesember szorongás és alvási zavarok esetén Londoni kutatók az Addiction című szakfolyóiratban számoltak be dohányos bevonásával készült vizsgálataik eredményéről.

A kapcsolattartás minden nehéz időszak egyik legfontosabb segítője. Beszélgessünk legjobb barátunkkal, családtagjainkkal, olyanokkal, akik támogatják azt, amit csinálunk, és ami fontos, hogy tekintettel is vannak rá!

Leszokás - Tudástár

Számítsunk rá, hogy nehéz lesz! Szinte minden volt dohányosnak voltak olyan pillanatai, amikor érezte, nem fog sikerülni. Minél többször emlékeztessük magunkat rá, hogy a leszokás napját követően minden nappal egyre inkább csökkenni fog majd a cigaretta utáni vágyunk, így csak kitartásra van szükségünk.

Minden egyes alkalommal, amikor ellenállunk a csábításnak, annak, hogy rágyújtsunk, egy lépéssel közelebb kerülünk egy teljesebb, nemdohányzó élethez. Csökkenti, a dohányzás utáni vágyat, kompakt kialakításának köszönhetően pedig nyugodtan magunkkal vihetjük, és használhatjuk bárhol is legyünk.

igaz, hogy a dohányzásról való leszokás egyre jobb